آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو

Notices

مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو در این تالار مقالات اختصاصی اتومبیل که توسط کمیته علمی آکو تهیه شده است گذاشته خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 11-14-2011
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
اتومبیل: renault logan E2
محل سکونت: مازندران
نوشته ها: 5,117
سپاس از دیگران: 7,341
12,561 بار در 3,482 پست سپاسگزاری شده است
Arrow آموزش نحوه تعويض ترموستات تندر 90 - L90 - لوگان (LOGAN) - اختصاصی فروم آکو

ضمن عرض سلام و وقت بخير خدمت دوستان و كاربران گرامي

در اين مقاله قصد دارم طريقه تعويض ترموستات خراب را خدمتتون توضيح دهم .

همانطور كه مستحضر هستيد ترموستات قطعه اي كاملا مكانيكي هست و مستقل از Ecu عمل مي كند و از Ecu دستوري نمي گيرد .
ترموستات ماشين هاي مختلف اكثرا از نظر ظاهري يكسان هستند ولي دماي كاركرد آنها معمولا با هم متفاوت هست .
اكثر موتور هاي نسل جديد معروف به موتور هاي گرما دوست هستند و بايد حتما در دماي بالا كار كنند تا حداكثر بازدهي و كاركرد نرمال رو داشته باشند .

دماي كاركرد ترموستات لوگان 89 درجه هست .
يعني تا زماني كه دماي آب بلوك داخل سيلندر موتور ، به 89 درجه نرسد ترموستات باز نشده و آب محبوس شده داخل سيلندر رو به جريان نمي اندازد .
حالا اگر ترموستات خراب شود و ديگر در دماي 89 درجه باز نشود ، باعث افزايش دماي موتور به دماي بالاي 100 درجه و جوش آمدن موتور مي شود .
البته مزيت اصلي و بسيار خوب ترموستات لوگان نسبت به ساير خودرو ها اين هست كه در زمان خراب شدن ، در جهت خوبش خراب مي شود ، يعني بجاي اينكه بسته بماند و باعث جوش آمدن موتور شود ، زماني كه در دماي 89 درجه باز شد ، در زمان بسته شدن ، بطور كامل بسته نمي شود و نيمه باز مي ماند و اين باعث مي شود تا هميشه آب در موتور و در رادياتور در حال گردش باشد و دماي موتور به دماي نرمال كاركرد خودش نرسد .

امروز فرصتي دست داد تا ترموستات ماشين رو كه نزديك به 1 ماه خراب بود تعويض كنم .

==========================

ابتدا علائم خرابي ترموستات رو خدمتتون عرض ميكنم :

1- در زمان سرد بودن موتور و استارت اوليه ، آمپر آب خيلي ديرتر از سابق به دماي 2 خط مي رسد و اكثرا روي همون 2 خط باقي مي ماند ، مگر اينكه ماشين در ترافيك باشد و يا با دور موتور بالا كار كند تا اينكه دما به 4 خط برسد .

2- زماني كه دماي آب روي 4 خط هست ، اگر در يك اتوبان و يا جاده خلوت قرار گرفتيد و با سرعت بين 60 تا 80 كيلومتر در ساعت در حركت بوديد ، اگر آمپر آب از 4 خط به 2 خط كاهش پيدا كرد ، يعني ترموستات خراب هست .

3- در زمان خراب بودن ترموستات كه با 2 علامت فوق براحتي قابل تشخيص هست ، مصرف سوخت موتور در حدود ميانگين 1 الي 1.5 ليتر افزايش پيدا مي كند .
همچنين شتاب خودرو بر عكس كاهش پيدا مي كند چون موتور در دماي كاركرد نرمال خودش كار نمي كند ، آن توان و بازدهي مفيد كه بايد داشته باشد را ندارد .

نكته : خرابي ترموستات زمان خاصي ندارد ولي قطعا زير 2 سال خراب نمي شود .
الان ترموستات خودروي بنده ، بعد از 3 سال و نيم و با كاركرد 49000 كيلومتر خراب شد .
براي عده اي از دوستان زودتر از اين زمان خراب شده و عده اي نيز كه كاركرد خودروي آنها بيشتر از خودروي بنده بوده هنوز خراب نشده .
ترموستات قيمت زيادي ندارد .
در زمان گرد آوري اين مقاله ( پائيز 90 ) بنده به قيمت 12000 تومان خريداري كردم .
ترموستات اصل فرانسه و در بسته بندي رنو با پلمپ ايساكو و سايپا در فروشگاه هاي ايساكو و يا سايپا و يا نمايندگي ها قابل تهيه هست .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


===========================

نكته 1 : تعويض ترموستات بايد حتما زماني انجام گيرد كه موتور سرد يا نيمه گرم باشد ، در غير اينصورت ، در زمان باز كردن ترموستات ، بخاطر خروج آب بسيار داغ از داخل بلوك سيلندر ، احتمال سوختگي بسيار زياد هست .

نكته 2 : بعد از تعويض ترموستات ، مدار سيستم خنك كننده هوا مي گيرد و بايد بعد از اتمام كار ، مثل زمان تعويض مايع خنك كننده ،عمل هواگيري انجام شود .

نكته 3 : اگر مراحل تعويض ترموستات رو در مكاني انجام دهيد كه خودرو در شيب مثبت قرار گرفته باشد ، مايع خنك كننده كمتري از بلوك سيلندر خارج مي شود . اگر هم مثل بنده در سطح كاملا صاف و بدون شيب اين عمل رو انجام دهيد حدودا 1.5 ليتر مايع خنك كننده از مدار خارج مي شود .

===========================

مراحل تعويض :

ابتدا گيج روغن رو خارج كنيد تا هم مزاحمتي براي انجام كار ايجاد نكند هم اينكه احتمال شكستن آن را به صفر برسانيد .

1- محافظ چدني انژكتور ها در جلوي موتور را باز مي كنيم (2 مهره به شماره 13 دارد) تا جاي دست و جاي بيشتري براي چرخش آچار بكس مهيا كنيم .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


2- محفظه رزوناتور و لوله ورودي هواكش به رزوناتور را باز مي كنيم .

3- پايه آهني نگهدارنده رزوناتور و گيج روغن رو باز ميكنيم .( دو پيچ به شماره 10 دارد)

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


4- پايه آلمينيومي كه پايه آهني مرحله قبل بر روي آن سوار بود را نيز باز مي كنيم .( دو پيچ به شماره 10 دارد)

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


بعد از انجام اين مراحل ، تا حد ممكن براي آچار و دست خودمون جا باز كرديم .

ترموستات در داخل ترمينال مركزي مشكي رنگ كه در انتهاي خروجي آب بلوك سيلندر هست ، قرار دارد .
همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد ، اين ترمينال با 3 پيچ به شماره 8 كه دوتا در بالا و يكي در پايين قرار دارد ، متصل شده به بلوك سيلندر .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


5- اين 3 پيچ رو با احتياط باز مي كنيم .
در اين مرحله آب داخل بلوك سيلندر و آب داخل منبع انبساط بطور كامل خالي مي شود (در حدود 1.5 ليتر مايع خنك كننده خالي مي شود )

همانطور كه در تصوير مشاهده ميكنيد ، ترموستات در داخل ترمينال قرار دارد و براحتي مي توانيد آن را از داخل ترمينال خارج كنيد و با ترموستات نو تعويضش كنيد .


www.ACOforum.org - Logan Tuning


در داخل ترمينال ، يك زائده وجود دارد كه باعث مي شود تا ترموستات بطور اشتباه برعكس بسته نشود .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


6- در پايان تمام مراحل 1 تا 5 رو بصورت برعكس اجرا مي كنيد تا ترموستات و بقيه پايه ها و متعلقات بسته شود.

تذكر : براي بستن 3 پيچ مخصوص ترمينال ، خيلي دقت و احتياط كنيد تا پيچ ها به درستي و با دقت و فشار لازم بسته شود ، به محض اينكه پيچ ها محكم شد ، حدودا نيم دور هر كدام از پيچ ها رو محكم تر كنيد كفايت ميكند .

===========================

تصويري از ترموستات خراب رو براي شما قرار ميدم :

www.ACOforum.org - Logan Tuning


همانطور كه در تصوير مشاهده ميفرماييد ، بر روي بدنه مسي رنگ ترموستات ، خراشيدگي و ساييدگي بوجود آمده كه نشانه خرابي ترموستات هست .


===========================

مراحل هواگيري :

1- ابتدا درب منبع انساط رو باز كنيد و منبع خالي رو با تركيب 50-50 گلاسئول و آب دوبار جوشيده شده تا سطح ماكس (نه بيشتر) پر كنيد .

2- درب منبع رو محكم ببنديد .

3- موتور را روشن كنيد .

4- دريچه بخاري داخل اتاق رو حتما روي بزرگترين دايره قرمز قرار دهيد تا شير بخاري باز باشد و هواگيري كامل انجام شود .

5- دستكش لاستيكي خوب و با كيفيت دستتون كنيد تا از سوختن احتمالي دست در زمان باز كردن پيچ هوا گيري در امان باشيد .

6- پيچ هواگيري رو كامل باز كنيد .

7- بگذاريد موتور درجا كار كند (حدودا 10 دقيقه) تا دما بالا برود .
ميتونيد با كمي گاز دادن به زودتر بالا رفتن دما كمك كنيد .
در همين حين از پيچ هوا گيري به مرور و با مكث هاي متوالي و گاها غير متوالي ، آب و هوا خارج مي شود .

8- بعد از حدودا يك دقيقه پيچ رو ببنديد و منتظر بمانيد ، با گرم تر شدن موتور مشاهده مي كنيد كه سطح مايع داخل منبع از ماكس بالاتر مي رود (بخاطر وجود فشار هوا)

9- با احتياط دوباره پيچ هواگيري رو باز كنيد ، مايع خنك كننده با فشار به همراه هوا خارج مي شود ، بگذاريد اينقدر خارج شود تا از فشار بيافتد و سريعا پيچ رو ببنديد .

10- در تمام اين مراحل درب منبع انبساط رو هرگز باز نكنيد (چون دوباره مدار هوا مي گيرد)

11- با داغ شدن موتور و وجود هوا در مدار ، ترموستات باز مي شود و فن راه مي افتد و با كمي مكث ، روي دور تند مي رود.

12 - نگران نباشيد . بخاطر وجود هوا در مدار فن روي دور تند مي رود و دماي آب در صفحه آمپر، 6 خط را نشان مي دهد و چون بصورت لحظه اي و در حد 1 دقيقه هست مشكلي براي موتور بوجود نخواهد آمد .

13- در همين حال موتور رو خاموش كنيد و بگذاريد فن اينقدر در حالت موتور خاموش ، كار كند تا خاموش شود .

14- مشاهده مي كنيد كه سطح مايع منبع انبساط ، به زير min مي رسد وتقريبا خالي مي شود . (اين مقدار كه توسط موتور كشيده شد داخل ، مقداري بود كه از بلوك سيلندر خارج شده بود.)

15- قبل از اينكه دوباره موتور را روشن كنيد ، درب منبع رو باز كرده و دوباره با تركيب گلاسئول و آب دوبار جوشيده شده ، سطحش رو برسانيد به ماكس نه بيشتر

16- درب منبع رو ببنديد و موتور رو مجددا روشن كنيد .

17- بگذاريد موتور دوباره كاركند تا اينكه ترموستات باز شود و فن راه بيافتد .

18- مشاهده مي كنيد كه مجددا سطح مايع داخل منبع در حال پايين رفتن هست (مكش اين سري بخاطر جبران كمبود مايع داخل منبع و لوله هاي رادياتور هست) در اين حالت نه درب منبع را باز كنيد نه پيچ هواگيري را.

19- اگر در اين مرحله فن بدون اينكه روي دور تند رود ، خاموش شود ، به اين معنا هست كه مدار هوا ندارد و هنواگيري انجام شده است .

ولي اگر فن مجددا روي دور تند رفت ، بايد همون لحظه با دستكش مجددا پيچ هواگيري رو باز كنيد تامايع خنك كننده و هوا با فشار خارج شود تا اينكه از فشار بيافتد ، سپس سريعا پيچ رو ببنديد .
(اين آب بسيار داغ هست ، تاكيد ميكنم حتما بايد دستكش دستتون باشد )

20- فن روي دور كند مي رود و سپس خاموش مي شود .

21- هواگيري به اتمام رسيد .

22- موتور را خاموش كنيد و 1ساعت بگذاريد سرد شود .
اگر در همان زمان گرم بودن موتور ، درب منبع رو جهت تكميل سطح مايع تا ماكس ، باز كنيد تمام زحمات شما به هدر مي رود و مدار مجددا هوا مي گيرد .

23- وقتي موتور سرد شد ، درب منبع انبساط رو باز كنيد و دوباره كمبود منبع رو تا سطح ماكس با تركيب گلاسئول و آب دوبار جوشيده شده تكميل كنيد .

24- موفق باشيد . ترموستات تعويض و مدار هواگيري شد .


===========================


اين مقاله صرفا جهت استفاده و بهره برداري اعضاي گرامي در انجمن تخصصي تندر 90 شركت آكو ، گرد آوري و تاليف شده است و ذكر آن به هر نحوي در انجمن هاي ديگر، خلاف قوانين كپي رايت بوده و از نظر شرعي و عرفي نيز مجاز نمي باشد .

اميدوارم مفيد واقع شده باشد .
شاد و موفق و پاينده باشيد .

گردآوري و تاليف : عليرضا سوهانيان
پائيز 1390
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ویرایش توسط Renault Logan : 12-08-2012 در ساعت 09:37 PM
پاسخ با نقل قول
61 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 03-21-2013
Amir آواتار ها
Amir Amir آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Aug 2010
کد عضویت آکو: Aco-1489
اتومبیل: تندر90
محل سکونت: اهواز
نوشته ها: 166
سپاس از دیگران: 517
153 بار در 73 پست سپاسگزاری شده است
Amir به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

از 12 شب تا 4 صبح تعویض کردم خدا خیرت بده با آموزش مرحله به مرحله فقط ی بحثی که هست اینه موقع هواگیری از اول بزور روی فن میو مد و هیچوقت به شش خط نرسید حدود 45 دقیقه ماشین روشن بود .. بعد تصادفم نمایندگی آب رادیاتور گذاشت وباتوجه به اینکه در اهوازم تقریبا زمان روشن شدن فن کمتر بود درحالی که قبلا دیرتر روشن میشد و گرما تاثیری نداشت و حالا که عوض کردم بنظر به حالت سابق برگشته و دیر به دیر روشن میشه ... که نشون میده نمایندگی آب خوبی نریخته و با ضد جوش مخلوط نکرده و از این اب رنگی ریخته و اینکه هواگیری نکرده ... حالا بنظرتون ترموستات ماشین بخاطر این چیزا خراب شده ... قیافش که سالم و تمیزه و آرم فرانسه حک شده یا شایدم سالمه در زمستون اراک در جاده از 4 خط به 2 خط رسید و در گرما اهواز یکبار به شش خط رسید و برگشتن و گهگداری اتفاق میوفتاد بازم ممنونم از راهنمایی جانانت

ویرایش توسط Amir : 03-21-2013 در ساعت 05:38 PM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Amir بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 09-08-2013
savana آواتار ها
savana savana آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Mar 2011
کد عضویت آکو: ACO-3041
اتومبیل: لوگان L90
محل سکونت: خلخال
نوشته ها: 116
سپاس از دیگران: 463
92 بار در 49 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سلام
ضمن تشکر از جناب علیرضا جان

من چند هفته پیش عوض کردم ترموستات رو توی کیلومتر 41000 البته فکر کنم بعد از 38000 خراب شد اما نزدیک 22 ماه
با اینکه توی تصاویر کار خاصی نداره اما خیلی زمان بر و خسته کنندس
تجربه ای که بنده برای اولین بار بدست اوردم این بود که زمان بستن اون 3 تا پیچ خیلی حواستون باشه که پیچ پایینی رو اول ببندین و مطمئن بشین که اورینگ ترموستات در اثر خاصیت جاذبه و به دلیل افتادگی بین لوله و موتور گیر نکنه چون برا من این مشکل پیش اومد اول پیچای بالایی رو بسته بودن اندازه ی یکی 2 میلیمتر از اورینگ اونجا گیر کرده بود و باعث نشت می شد.
ضمنا ترموستات فابریک پشتش و اون وسط هم یه چی شبیه واشر پلاستیکی داشت که ترموستات نو نداشت کسی اطلاعی در این خصوص داره که اون چیه؟
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 12-14-2013
kiavash kiavash آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: ACO-3774
اتومبیل: تندر90 E2+LP
محل سکونت: اراک
نوشته ها: 104
سپاس از دیگران: 106
36 بار در 29 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سلام
امكان داره اگر مدار هوا گرفته باشه خودرو علائم خرابي ترموستاتو نشون بده!!؟
ترموستات اصلي 32تومن گرون نيست يا همينه قيمتش؟؟
ممنون
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 12-15-2013
Renault Megane RS آواتار ها
Renault Megane RS Renault Megane RS آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2010
کد عضویت آکو: ACO-613
اتومبیل: RENAULT TONDAR90 E2 LP
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 375
سپاس از دیگران: 184
935 بار در 265 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با سلام

دوستان این هوا گیری چجوریه؟
پیچو باید کامل باز کرد؟
آخه من یه بار باز کردم موقع تعویض مایع، ضد یخ با فشار پاشید به کاپوتو کل موتورو کثیف کرد!
چند تا رزوه باز کنیم کافی نیست؟

با تشکر


Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 12-15-2013
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,448
سپاس از دیگران: 7,486
8,101 بار در 2,955 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض ترموستات و نحوی هواگیری آن

نقل قول:
نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
سلام
امكان داره اگر مدار هوا گرفته باشه خودرو علائم خرابي ترموستاتو نشون بده!!؟
ترموستات اصلي 32تومن گرون نيست يا همينه قيمتش؟؟
ممنون
سلام دوست عزیز
تقریباً میشه گفت علائم شون برعکسه و متفاوت با هم.
مدار اگر هوا گرفته باشه سبب بالا رفتن دمای موتور و گاماً جوش آوردن موتور میشه. ( دمای پشت آمپر هم ممکنه از 4 خط به 6 خط برسه ، البته بصورت واقعی نه صوری)

در صورتیکه که خرابی ترموستات که معمولاً در 90 % در جهت خوبش خراب میشه همانگونه که عرض شد برعکسشه، یعنی بعلت بسته نشدن کامل دریچه ترموستات و ورود آب به داخل موتور دمای موتور پائین تر از سطح استاندارد و تعریف شده اش میرسه ، بطوریکه دمای پشت آمپر ( منظور دمای واقعی ) این بار گاهاً از 4 خط به 2 خط میرسه به همراه افت شدید توان و شتاب موتور ( بخاطر همین مسئله کاهش دمای موتور)

درخصوص قیمت ترموستات اصلی هم قیمت حدوداً همینه که اشاره نمودید .
از طریق سایت رسمی سایپا یدک به نشانی ذیل نیز میتوانید استعلام کلیه قطعات رو دریافت کنید
http://www.saipayadak.org/470
جستجو بر اساس نام قطعه یا کد قطعه می باشد .( ترموستات کد قطعه اش 210121 هست )


( با پوزش از مدیران سایت بابت قرار دادن لینک سایت مورد نظر ، بعلت کاربردی بودن و استفاده و استعلام در خصوص قیمت قطعات خریداری شده توسط دوستان ،لینک سایت در فروم قرارداده شده است )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط Renault Megane RS نمایش پست ها
با سلام

دوستان این هوا گیری چجوریه؟
پیچو باید کامل باز کرد؟
آخه من یه بار باز کردم موقع تعویض مایع، ضد یخ با فشار پاشید به کاپوتو کل موتورو کثیف کرد!
چند تا رزوه باز کنیم کافی نیست؟

با تشکر


Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

سلام سید عزیز
شما که خودتون استاد هست قربان
بله پیچ هواگیری باید کاملاً باز بشه و اونقدر باید صبر کنید تا بجای مخلوط آب و هوا فقط آب از محل پیچ خارج بشه .

در خصوص نحوی هوا گیری هم جناب سوهانیان عزیز بصورت کاملا و مفصل در پست اول همین تاپیک توضیح و راهنمای لازم رو ارائه نمودن که با مطالعه اون بدون هیچ مشکلی میتونید نسبت به هواگیری موتور خودرو خود اقدام کنید
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.



ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 12-15-2013 در ساعت 12:43 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 12-15-2013
Moslehy Moslehy آنلاین نیست.
Banned
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: ACO-3202
محل سکونت: arak
نوشته ها: 102
سپاس از دیگران: 137
85 بار در 55 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

درخصوص هواگیری؟
اگر ماشین در این هوای سرد فن کنه(دور کند)یعنی هواداره؟بعدشم دو سه بار من پیچ هواگیری رو تا انتها باز کردم هردفعه آب با فشار میاد بیرون!معلوم نیست این فشار واتر پمپه یا هواست واقعا؟الان من آمپرم به 6 نمیرسه ودور تند هم روشن نمیشه بنظر اساتید هواگیری درست انجام شده؟
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 01-04-2014
Moslehy Moslehy آنلاین نیست.
Banned
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: ACO-3202
محل سکونت: arak
نوشته ها: 102
سپاس از دیگران: 137
85 بار در 55 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

از اساتید کسی نیست جواب بده؟
من الان در هوای 10- درجه اراک ماشینم موقع توقف هر 4یا 5 دقیقه حدود15ثانیه فن کند کار میکنه .این طبیعیه؟ف (ماشین هم شتابش خوبه -مصرف سوخت هم عادیه-آمپر هم دیر میاد رو 4 خونه ولی از4خونه دیگه تکون نمیخوره-فن تند هم که تا حالا روشن نشده)
ماشین بچه ها هم اینجوریه در هوای سرد فن میکنه؟
اگه ممکنه علایم هواداشتن رو بگین.
پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 01-05-2014
امیر مسعود آواتار ها
امیر مسعود امیر مسعود آنلاین نیست.
مدیر بخش نظر سنجی های سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-528
اتومبیل: CSS2
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 2,681
سپاس از دیگران: 3,855
5,133 بار در 1,713 پست سپاسگزاری شده است
امیر مسعود به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

جناب مصلحی عزیز به نظر من کاملن طبیعی هست کارکرد فن ربطی به دمای هوا نداره چون در هوای خیلی سرد هم وقتی موتور گرم میشه فن باید کار کنه تا ماشین جوش نیاره اما اینکه روی دور تند نمیره هم به خاطر این هست که نیازی نیست چون همون دور کند کفایت میکنه به نظر من که اصلان جای نگرانی نیست کارکرد ماشین کاملن طبیعی هست دور تند فن بیشتر تو تابستون و زمانی که کولر میگیرید کار میکنه
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از امیر مسعود گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #10  
قدیمی 03-24-2014
مجتبی زارع آواتار ها
مجتبی زارع مجتبی زارع آنلاین نیست.
سرعت : شروع به حرکت
 
تاریخ عضویت: Jan 2014
کد عضویت آکو: aco-6228
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 25
سپاس از دیگران: 23
6 بار در 4 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سلام
اگه میشه تصاویر مربوط به مراحل کار رو دباره آپ کنید چون نشون نمیده
با تشکر
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
آموزش نصب درب بازکن برقی صندوق عقب (صندوق پران) مربوط به اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) Saeed نصب سایر آپشنهای تندر 118 11-22-2016 05:23 AM
آموزش نصب نمد انتهای صندوق مربوط به اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) Saeed نصب سایر آپشنهای تندر 6 03-09-2014 11:11 PM
آموزش نصب اسپویلر چراغ های اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) اسپویلر چراغ جلو تندر Saeed نصب آپشنهای آکو 15 06-22-2012 09:40 PM
آموزش نصب پارکابی کروم و کاور کرومی شاسی دربها تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) پاركابي تندر Saeed نصب آپشنهای آکو 25 01-18-2012 02:27 PM


اکنون ساعت 05:16 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب